My amazing sweet 16!! - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu My amazing sweet 16!! - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu

My amazing sweet 16!!

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Oktober 2012 | Brazilië, Patrocínio

Ik wil bij deze even een speciaal blog wijden aan mijn verjaardagsfeest. Want echt waar, ik heb nog nooit zo’n fantastische verjaardag gehad!
Ik had geen idee wat ik moest verwachten. Mijn moeder had met behulp van wat andere mensen alles georganiseerd, dus ik wist alleen dat het heel mooi zou worden en dat er veel, erg veel eten zou zijn. En die verwachtingen klopten wel! Toen ik het gebouw van mijn Rotary club binnenliep, stonden er allemaal tafels bedekt met witte en rode tafelkleedjes, stond op elk tafeltje een bosje bloemen en de tafels met eten waren heel mooi gedekt. Er was een speciaal tafeltje voor de cadeautjes (die aan het eind van de avond helemaal vol stond) en er was zelfs een ober! Ik heb nog nooit een ober op een feest van mezelf gehad!
Eerst hadden we nog een korte Rotary meeting, omdat dat toch wel even nodig was. En daarna kreeg ik allemaal felicitaties en cadeautjes terwijl mijn vriendinnen, andere gastgezinnen, andere uitwisselingsstudenten en noem maar op binnen kwamen druppelen. Eerst mochten we genieten van de 800(!) hapjes die mijn moeder had besteld en gezellig praten en foto’s te maken, en toen kwam de speech.
Mijn vader (uit het vorige gastgezin) begon met speechen, daarna kwam mijn moeder (die natuurlijk begon te huilen, waardoor ik ook bijna moest huilen) en daarna kwam Simone, mijn counselor. Ze zeiden allemaal -kort gezegd- dat ik een ontzettend leuke uitwisselingsstudent ben, dat ik heel speciaal voor hun ben en dat ze mij een fijne verjaardag en een fijne uitwisseling toewensten.
En daarna kwam de grote verrassing, mede georganiseerd door Ana Cristina, één van de liefste mensen die ik ken. Ze had een filmpje gemaakt met foto’s van mij met andere uitwisselingsstudenten, met mijn vrienden, met mijn klas, met Ana Cristina zelf en met mijn familie. En bij het zien van al die goede herinneringen en al die leuke mensen, begonnen bij mij de tranen toch ook echt te komen.
En toen kwam de grootste verrassing; de filmpjes van mijn ouders uit Nederland, mijn zus, Marten, mijn konijntjes en natuurlijk van mijn allerliefste vriendje. Hier wil ik jullie bij deze ontzettend voor bedanken! Het was heel erg belangrijk voor mij en ik mis jullie en ik hou van jullie! Ik heb spastisch met mijn armen gewapperd, erom gelachen (och, jullie kunnen zo mooi zingen!) en gehuild en ik vond het fantastisch!
Na al deze bijzondere filmpjes was het mijn beurt om te speechen. Ik ben erachter gekomen dat het erg moeilijk is om te speechen in het Portugees terwijl je moet lachen en huilen tegelijk. Gelukkig mocht ik daarna van de overheerlijke chocoladetaart en snoepjes genieten en ben ik echt met iedereen op de foto geweest.

Ik heb vanavond toch echt beseft hoeveel ik gehecht ben geraakt aan de mensen hier. Mijn ouders bijvoorbeeld (uit mijn vorige gastgezin) zijn echt ouders voor mij geworden en ik weet zeker dat ik hen voor altijd zal herinneren. En ik heb hier ook allemaal hele goede vrienden gemaakt, die ook allemaal heel erg speciaal voor mij zijn! En mijn Rotary club, waar ik wordt uitgenodigd voor allemaal leuke dingen, waar mensen aan mij denken en mij willen leren kennen en voor mij wilden zorgen terwijl je mij nog niet echt kenden, is fantastisch!
Het is erg moeilijk om uit te leggen, dit is iets wat je denk ik zelf moet meemaken. Ik vind het in ieder geval erg bijzonder en speciaal dat mensen waarvan ik een halfjaar geleden nog niet eens het bestaan van wist, zo belangrijk voor mij zijn geworden. Ook al zit ik aan de andere kant van de wereld en moet ik een heleboel fantastische mensen missen, ik krijg er een heel nieuw leven voor terug met een heleboel ander fantastische mensen.
Ja, ik ben echt ontzettend gelukkig hier in Brazilië.

  • 24 Oktober 2012 - 11:23

    Marian Smidt:

    Beste Marije

    Wat is het daar genieten voor jouw , je schrijf mooie reisverslagen fijn om het te lezen.
    Blijf heerlijk genieten
    Je kent ons niet maar wij zijn Tjibbe( Rotary) en Marian Smidt

  • 24 Oktober 2012 - 12:20

    Bauke Vd Pol:

    Wat een prachtig stukje heb je geschreven over jouw bijzondere verjaardagsgfeest. Dit zal je hele leven bij je blijven, mocht je ooit in de put zitten (kan gebeuren soms) denk dan hier aan terug!

    Groeten Bauke van der Pol, Rotarylid Harlingen
    Taxi- en autoverhuurbedrijf Van der Pol
    Harlingen

  • 25 Oktober 2012 - 14:03

    Daphne De Rijke:

    Hoi Marije,
    Allereerst nog van harte met je 16e verjaardag!
    We hebben geblazen voor je, ideetje van Anton en gister hoorde ik van hem dat je het leuk gevonden hebt.
    Maar zo te lezen heb je meer reacties gehad van Nederland. Leuk en speciaal om zo je verjaardag te vieren lijkt me. En sowieso is het een speciaal jaar, een jaar om nooit te vergeten. Als je straks weer thuis bent is je hoofd vol herinneringen die je een prachtig plekje zult geven.
    He meid, geniet er nog maar van, het einde is nog niet in zicht (al gaat de tijd wel snel).
    Ik ben flink aan het oefenen op de sopraan maar geef 'm straks met liefde door aan jou want de tonen zijn wel erg hoog, hier thuis zijn ze niet zo enthousiast..;)
    Groeten, Daphne

  • 27 Oktober 2012 - 10:47

    Cor Nottelman:

    Dag Marije,

    Van harte gefeliciteerd met je 16e verjaardag.
    Wat een feest ! Er is in ieder geval veel aandacht aan besteed !
    Heb je het recept voor hollandse appeltaart al in het portugees vertaald ? Het is in sowieso een goede oefening.
    Ik lees dat de eerste indrukken in het 2e gezin ook prima zijn. Het was - denk ik - wel moeilijk om afscheid te moeten nemen van de leden van het 1e gezin die jou zo goed hebben opgevangen.

    Bij het lezen van al die positieve verhalen besef ik wel dat jouw verblijf daar een fantastische ervaring is.

    met groet
    cor nottelman













  • 29 Oktober 2012 - 08:57

    Marjolein Ensink:

    Marije nog van harte gefeliciteerd met je 16 verjaardag.
    Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Geniet ervan.
    Groet Marjolein

  • 29 Oktober 2012 - 09:16

    Tjitske Bos:

    Heeee little spin!!

    Eindelijk heb ik ook al je reisverslagen en verhalen gelezen, en wat voor verhalen, super leuk allemaal!
    nog gefeliciteerd en geniet nog van je tijd in brazilie!

    xx Tjitske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 51243

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Cowgirl in Amerika

01 Augustus 2012 - 23 Juni 2013

Uitwisseling Brazilië

Landen bezocht: