Week 10 alweer... - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu Week 10 alweer... - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu

Week 10 alweer...

Blijf op de hoogte en volg Marije

09 Oktober 2012 | Brazilië, Patrocínio

Wow, het is alweer veel te lang geleden dat ik een blog heb gemaakt! Hoog tijd om weer eens wat van me te laten horen dus.
Met mij gaat het onwijs goed! In die 10 weken dat ik nu hier zit, ben ik al lekker bruin geworden, zijn mijn gespierde fietsbenen spoorloos verdwenen, zijn er tot mijn grote spijt een paar kilo’s aangekomen en ben ik een stuk blonder geworden. Maar ook voel ik me hier nu helemaal thuis, heb een heleboel nieuwe vrienden en ik spreek al goed Portugees voor iemand die hier 10 weken zit.
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik in het begin wel een beetje spijt had van het feit dat ik voor een land had gekozen waar ik de taal niet spreek. In het begin is het zo moeilijk en frustrerend! En het aantal mensen waar je dan wel mee kunt spreken is hier erg beperkt. Maar op een gegeven moment moet je ook gewoon de dingen die je wel weet in het Portugees spreken en fouten maken, want daar leer je een heleboel van. Ik heb nu normale gesprekken en ik begrijp bijna alles. En stiekem ben ik best een beetje trots op mezelf.
Verder is er de afgelopen weken niet heel veel veranderd. Ik heb het lekker druk met van alles. De muziekschool bijvoorbeeld, waar ik tegenwoordig 3 keer per week te vinden ben, omdat ik nu in een band zit en er zitten een paar optredens voor o.a. de burgemeester aan te komen met het project waar ik eerder over heb verteld.
Ook ga ik veel uit met vrienden; etentjes en filmavonden staan bij mij regelmatig op de planning. En om al dat lekkere eten er weer af te trainen ga ik elke dag naar de sportschool en loop ik veel. Iets wat best een opgave is als het zo’n 30 graden is… Want terwijl het weer in Nederland alleen maar regenachtiger en kouder wordt, wordt het hier alleen maar warmer en warmer.

Deze keer even een korte blog, maar ik zal snel weer wat schrijven. Er staan namelijk een heleboel leuke dingen op de planning! Zo is het hier deze week bijvoorbeeld feest: Rodeo festival. Een hele happening hier in Patrocínio en als ik mijn vrienden mag geloven is het het beste feest van het jaar. Donderdag heb ik een ander feest en aankomend weekend hebben we district meeting. Dan ga ik dus alle andere uitwisselingsstudenten in dit district ontmoeten.
Dus jullie horen snel weer van mij!

  • 11 Oktober 2012 - 21:52

    Paula:

    Heey Marije!

    Leuk om te lezen dat je al begint te settelen, de taal is inderdaad een moeilijk iets in het begin, maar zoals je nu waarschijnlijk al merkt gaat het best snel als je niet anders kan spreken!
    Geloof mij, over een jaar spreek je zo goed als vloeiend Portugees, en dat is inderdaad iets om trost op te zijn! Zo leer je een taal die je anders waarschijnlijk niet zo snel zou hebben geleerd :)
    Rodeio feesten zijn leuk he! Ik ben ook naar een geweest bij mij in de buurt, wat een super gezelligheid!
    Wanneer is je eerste reis?
    Ik wens je heel veel plezier en hou je blog in de gaten :)

    Groetjes,
    Paula Swinkels

  • 12 Oktober 2012 - 12:55

    Cor Nottelman:

    Dag Marije,

    Leuk om weer eens iets over je belevenissen te lezen. Het is inderdaad een feit dat je een taal nooit sneller kunt leren spreken dan deze dagelijks te gebruiken en ook durven te gebruiken.
    Ik ben wel jaloers op het weer daar bij jou - al is het misschien soms iets te warm. Hier zitten we (in ieder geval vandaag) midden in de herfst en dan weet je het wel. ! Ik lees dat er veel prettige dingen staan te gebeuren. Het is fijn dat je het daar zo goed naar de zin hebt !
    Veel plezier voor de komende tijd en de hartelijke groeten van

    cor en wiep nottelman

  • 15 Oktober 2012 - 17:36

    Diny:

    Dag Marije,

    Wat een feesten daar die zul je nog missen als je weer hier op de buurt bent maar geniet er maar met volle teugen van het leven word straks weer anders denk ik.

    Van jou reisverhalen geniet ik je hebt het mooi getroffen dacht ik zo.

    Nu tot de volgende keer doei Diny

  • 16 Oktober 2012 - 13:04

    Aline En Goof:

    Leuk, leuk, leuk.

    Estamos ansiosos para seu próximo blog.



    Groeten,

    Aline en Goof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 757
Totaal aantal bezoekers 51238

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Cowgirl in Amerika

01 Augustus 2012 - 23 Juni 2013

Uitwisseling Brazilië

Landen bezocht: