De eerste paar dagen Brasil! - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen Brasil! - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen Brasil!

Blijf op de hoogte en volg Marije

04 Augustus 2012 | Brazilië, Patrocínio

Hier zit ik dan. Met een kat aan mn been, allemaal lekker eten, heerlijke koffie en vreselijk aardige mensen in het grote, hele grote Brazilie. Het eerste wat me opviel toen ik voet zette in Uberlandia, was het heerlijke weer. Een strakblauwe lucht en heerlijke temperatuur, iets wat in Nederland maar zelden voorkomt.
Ik was doodzenuwachtig toen ik na mijn vlucht (die overigens heel voorspoedig is verlopen + ik heb alle bagage nog) op mijn koffers wachtte, net voordat ik mijn eerste gastgezin zou ontmoeten. Maar toen ik met al mijn kracht de kar met mijn 2 koffers, gitaar en handbagage door de deur duwde, werd ik heel enthousiast ontvangen! Mijn eerste en derde gastgezin + nog wat vrienden stonden daar met een grote poster met mijn naam erop en ik voelde me gelijk heel welkom! Eerst wat gegeten, en toen op naar Patrocinio, de stad waar ik het komende jaar ga wonen. Tijdens de rit werd me het hemd van mijn lijf gevraagd over van alles en nog wat, wat enigszins moeizaam ging aangezien alleen mijn broer Engels praat in het hele gezin.
Het huis waar ik nu voor ongeveer drie maanden ga wonen is prachtig! Ik slaap op de kamer van mijn zusje (die vreselijk schattig is) en ze hadden allemaal briefjes opgehangen waar op stond dat ik welkom was en dat ze goed voor me zouden zorgen en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ook had mijn moeder een kaart geschreven, die mijn broer heeft verteld, waar ongeveer hetzelfde in stond en had ze een doos chocola klaargelegd voor als ik het even moeilijk had. Want, chocola maakt mensen vrolijk! Echt onwijs lief!

Het eten is hier, zoals ik al had gezegd, heerlijk! Ze eten in mijn gastgezin een ontbijt, lunch en dan snacken ze twee keer in de rest van de dag, dus we eten geen dinner. Maar dat is helemaal niet erg, want ik krijg genoeg te eten! Gelukkig is mijn moeder nogal van het dieten en gezond eten, dus aan haar zal het niet liggen als ik over drie maanden een tientonner ben.

Wat ook erg goed is hier in Patrocinio, zijn de feesten. Tot nu toe heb ik elke avond een feest gehad en vanavond weer. Gisteravond had ik een feest van de Rotary. Hier werd ik gelijk aan het handje genomen en aan iedereen voorgesteld en iedereen heette me van harte welkom! Gelukkig waren hier genoeg mensen die Engels praatten, dus ik kon enigszins communiceren! En toen begon het echte feesten. Een Braziliaans feest van de Rotary kort samengevat: veel eten, veel drinken, veel flirten en zoenen, veel eten, veel dansen en vooral heel lol hebben en lachen! En vanavond komt er weer zo n feest, dus ik vermaak me hier prima!

Het enige nadeel is dat ik nog geen Portugees spreek... Ik ben van plan om het zo snel mogelijk te leren, want ik vind het heel vervelend dat ik niet eens zonder mijn broer of google translate kan communiceren met mijn ouders.

Nu worden mijn nagels gelakt, dus ik moet gaan!

  • 05 Augustus 2012 - 10:56

    Frank Swinkels:

    Nou, bijna een jaar later en dan is het eindelijk zover... Geweldig te lezen dat het nu al zo'n feest (voor je) is, ook al verbaasd me dat niets ;) Enjoy!

  • 05 Augustus 2012 - 18:22

    Tessa Van Huisstede:

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt!!
    Ik ben en blijf een trouwe volger van al je Brazilië nieuws :)
    heel erg veel plezier !!

    Xx

  • 06 Augustus 2012 - 08:43

    Anko Nieuwland:

    Dag Marije!

    Helemaal super wat je doet!! Ik heb niet direct het vermoeden dat je weet wie ik ben; zo familieziek ben je niet.., maar ik ben er een van Wieger & Corrie. Je moeder heeft de link doorgezet en ik wilde je even laten weten dat ik het een ontzettend moedig besluit van je vind dat je dit avontuur aandurft!
    Wat ga je daar in Brazilie, naast de taal leren, nog meer doen? Is het een uitwisseling van scholen of hoe??
    Zelf ben ik ook eens op wereldreis geweest; dat was in '96-'97. Toen ben ik samen met een vriend in Kenia begonnen en zijn toen via de hele Afrika-route (Tanzania, Malawi, Zambia, Zimbabwe, Botswana en ZuidAfrika) naar Australie en Nieuw Zeeland geweest. Daarna nof Indonesie, Maleisie, Thailand en China. Een hele route en iets langer dan een jaar. Niet dat ik zo mee te koop loop, maar ik weet wel dat een jaar best lang kan zijn, maar een ervaring die je niet wilt missen!! Ik kan dus een beetje met je meevoelen...en weer een beetje jaloers worden...
    Komende tijd ga ik je verhalen een beetje volgen en zo nu en dan wel eens schrijven. Leuk dat je zo bent opgevangen en maak er iets van, je zult een ander mens worden. Geniet, geniet, geniet!

    Veel plezier de komende tijd, groet,

    Anko

  • 06 Augustus 2012 - 17:48

    Lucas En Ypie:

    Hallo Marije wat super voor je dat je dit allemaal meemaakt!!!
    Gelukkig is je reis goed verlopen en zo te horen heb je genoeg te doen daar (vooral feesten)
    Wij zullen je blijven volgen de komende tijd en wensen je veel plezier toe!!!

    gr.omke Lucas en tante Ypie

  • 06 Augustus 2012 - 18:37

    Annie Spinder:

    Super dat je enthousiast ontvangen bent door je gastgezinnen. Het lijkt mij dat het een jaar feesten wordt. Geniet ervan en we volgen je de rest van de reis. Tot horens.
    Annie

  • 06 Augustus 2012 - 19:51

    Nynke:

    Yeaaah leuk verhaal zussie! We moeten maar sneleens even skypen, dan kan ik alle verhalen horen!

  • 07 Augustus 2012 - 08:26

    Aafke Vd Veen:

    Hoi Marije! Dat klinkt al goed zeg! Maak er maar een mooie en onvergetelijke tijd van in Brazilië! Enjoy! Groetjes Aafke

  • 07 Augustus 2012 - 16:40

    Marjolein Zondervan:

    Hoi Marije, helaas waren we net te laat van vakantie terug om je gedag te zeggen.
    Dus, bij deze wensen wij jou een hele fijne tijd in Brazilië toe. Geniet ervan. Groetjes Marjolein

  • 08 Augustus 2012 - 14:43

    Daphne De Rijke:

    Hoi Marije,
    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent en dat je het daar al naar je zin hebt.
    Ik zal je waar ben jij nu adres melden in het Klankboerd zodat er meer zijn die je reisverslag kunnen volgens.
    Succes daar!!

  • 17 Augustus 2012 - 14:16

    Marieke:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke Landman:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke Landman:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke Landman:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke Landman:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke Landman:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

  • 17 Augustus 2012 - 14:17

    Marieke Landman:

    Zo te lezen vermaak jij je daar prima! ^^
    Ik ben blij dat je het er nu al ontzettend naar je zin hebt en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht!
    We horen vast snel weer wat van elkaar.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 51242

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Cowgirl in Amerika

01 Augustus 2012 - 23 Juni 2013

Uitwisseling Brazilië

Landen bezocht: