Paardrijden, feesten en kerst in Brazilië - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu Paardrijden, feesten en kerst in Brazilië - Reisverslag uit Patrocínio, Brazilië van Marije Spinder - WaarBenJij.nu

Paardrijden, feesten en kerst in Brazilië

Blijf op de hoogte en volg Marije

03 December 2012 | Brazilië, Patrocínio

Ik zag tot mijn grote schrik dat mijn vorige blog over Pantal en Bonito ging. Dat is al vier weken geleden! De tijd gaat veel sneller dan ik dacht…
Ik heb in die vier weken heel veel meegemaakt! Ten eerste woon ik nu natuurlijk al vier weken bij een andere familie. Nadat ik terug was gekomen uit Pantanal, was het zeker even wennen. Ze slapen hier heel veel, gaan erg laat op bed en ze eten ontzettend veel en het eten is ontzettend lekker. Ik ben zeker aangekomen in deze familie! Daarom werk ik me nu nog meer in het zweet in de sportschool dan dat ik al deed. Ook houdt deze familie tot mijn grote vreugde heel veel van uitgaan. Mijn zus gaat bijna elke dag van het weekend uit en meestal ga ik met haar mee. Ik ben de afgelopen weken naar heel veel shows, feesten, verjaardagen en bars geweest. Ik weet nu al dat ik al het feesten ga missen als het zware leven in Nederland weer begint!
Afgelopen vrijdag is er een nieuw lid bij de familie gekomen. Hij is nog erg klein en erg schattig en huilt vrij veel. Het is een mini poedelpuppy van ongeveer 50 dagen en het is echt nog een waggelend bolletje wit haar, zo ontzettend lief! Als echte dierenliefhebber, vind ik hem natuurlijk helemaal fantastisch!
Naast alle feesten en andere fantastische dingen die er gebeuren in mijn leven, gebeuren helaas ook minder leuke dingen. Zo kreeg ik woensdag een bericht van mijn ouders uit Nederland dat mijn oma was overleden. Ik had van tevoren al met mijn ouders afgesproken dat ik niet terug zou gaan naar Nederland als zoiets zou gebeuren, maar het is wel moeilijk om zulk soort dingen aan de andere kant van de wereld te moeten verwerken. Op zo’n moment wil je natuurlijk het allerliefste bij je familie zijn. Gelukkig ben ik hier heel goed opgevangen door mijn gastfamilies, vrienden en door de Rotary! Daar ben ik ze ontzettend dankbaar voor!
Ook krijg ik genoeg afleiding. Gisteren bijvoorbeeld, heb ik een tocht te paard gemaakt met mijn Rotary club. We waren met zo’n 15 paarden, 3 ezels en 20 ruiters en de reis was ongeveer 26 km, waar we zes uren over hebben gedaan. Zes uren te paard door het Braziliaanse landschap, een droom die uitkwam! Het weer was erg warm, maar niet te warm, het landschap was prachtig, de paarden waar ik op reed waren ontzettend lief en de mensen waren ook fantastisch, er zijn geen ongelukken gebeurd; het was een perfecte dag!
En terwijl Sinterklaas alweer bijna het land uit is en de eerste sneeuw in Nederland is gevallen, komen ook hier de kerstspullen uit de kast. Maar ik moet eerlijk bekennen, als ik langs de kerstverlichting, (neppe) kerstbomen en Kerstemannen in de stad loop, met 30 graden, in korte broek, hemdje en met zonnebril op, is het echte kerstgevoel bij mij nog ver te zoeken…

De komende weken staan er ook een boel leuke dingen op de planning. Bijvoorbeeld 2 optredens van de muziekschool, een interview voor een Braziliaanse site over mijn uitwisseling, een heleboel goede feesten en shows (uiteraard) en over 2 weken begint de zomervakantie waarin ik ga reizen naar Caldas Novas en de Nordeste. Ik hoef me dus absoluut niet te vervelen!

Ik beloof dat ik de volgende keer sneller zal reageren, dan heb ik tenslotte ook weer een heleboel nieuwe dingen meegemaakt! En voor de Rypster onder jullie, binnenkort staat er een stukje van mij in de Gearfetter!

  • 03 December 2012 - 01:18

    Lalalalala:

    Why dont u do this in english?? Cuz in this way we brazilians cant understand it. And google translate is sucks!!

  • 03 December 2012 - 09:25

    Nynke:

    Wiehooeeeeeeeeeee!! Partyyyyy:)

  • 03 December 2012 - 17:08

    Cor Nottelman:

    Dag Marije,

    Het is al weer een tijdje geleden dat je een berichtje hebt achtergelaten, maar ik begrijp het wel, het gaat goed met je !
    Veel slapen en eten bij de nieuwe familie en veel feesten. Je schrijft dat de tijd snel gaat, maar als je het zo naar de zin hebt is dat natuurlijk begrijpelijk.
    Ik kan me voorstellen dat je het paardrijden door de Braziliaanse natuur prachtig hebt gevonden !
    De afgelopen dagen zul je ongetwijfeld in gedachten wel bij de familie geweest zijn nu Beppe is overleden. Uit je woorden begrijp ik echter dat je door de braziliaanse familie en anderen goed bent opgevangen.
    De kerstsfeer in de warmte komt ook wat vreemd over denk ik ? In dat warme land zou je voor ons eigenlijk best wat waterijsjes van de Friesche Koe kunnen verkopen.
    Veel plezier in de komende periode en wij wachten je volgend bericht af!

    met groet
    cor en wiep nottelman




  • 07 December 2012 - 20:42

    Edith Schipper:

    Hallo Marije,

    geweldig te lezen hoe of het je vergaat. Veel mensen van de Rotary in Harlingen volgen je via facebook.
    Ik spreek je moeder regelmatig in Harlingen. Leuk om te horen hoe trots je ouders op jou zijn, en hoe bijzonder het is om jou zo mee te maken op afstand in den vreemde.
    We zijn allemaal heel trots en onder de indruk van jouw belevenissen en ontwikkeling in Brazilie. Trots op jou als ambassadrice namens Rotary al gaat het natuurlijk in de eerste plaats om de mogelijkheid voor jou om een andere cultuur te ervaren en te leren en groeien.
    Zoals je merkt, vliegt de tijd voorbij. Hou ons vooral op de hoogte: we genieten van je verhalen.

    met hartelijke groet,

    Edith Schipper,

    voorzitter RC Harlingen

  • 13 December 2012 - 23:39

    :

    wat grappig ik ben nu in brazilie om mijn paarden stage af te ronden en daar kerst te vieren met mijn familie ook gaf mijn vader een optreden met zijn band Banda zerro

  • 23 December 2012 - 20:13

    Riemy Bouma:

    Hallo Marije,

    Leuk om die verslagen van jou te lezen. En hierbij willen wij jou een fijne Kerst en een gezond en gelukkig Nieuwjaar toewensen.

    Freerk en Riemy Bouma

  • 24 December 2012 - 18:54

    Diny Doevenspek:

    Hallo Marije,

    Wij wensen je fijne kerstdagen en een prettige nieuwjaars wisseling.
    Groeten en tot horens doei Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 1232
Totaal aantal bezoekers 51244

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Cowgirl in Amerika

01 Augustus 2012 - 23 Juni 2013

Uitwisseling Brazilië

Landen bezocht: