Blog #2 - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Marije Spinder - WaarBenJij.nu Blog #2 - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Marije Spinder - WaarBenJij.nu

Blog #2

Blijf op de hoogte en volg Marije

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Buffalo

We zijn weer meer dan een week verder! Ik ben hier inmiddels 24 dagen en ik kan wel zeggen dat ik in die 24 dagen ontzettend veel heb geleerd, en ik leer nog meer elke dag dat ik hier ben.

Ten eerste leer ik natuurlijk veel over datgene waarvoor ik hier voornamelijk ben gekomen: paarden. Niet per se het rijden, want rijden leer ik veel beter thuis, maar meer over al het werk naast het rijden. En dat is nogal veel werk: voeren, uitmesten, oud hooi uit de paddocks halen en nieuw hooi erin gooien, de watertanks schoonmaken en weer vullen, hekken repareren, tuig schoonmaken, borstels schoonmaken, op- en afzadelen, paarden afspuiten, medische aandacht, vliegenspray sprayen, vloer vegen en opruimen, heel veel opruimen…En dat is alleen nog maar het dagelijkse werk. Het is veel werk, maar ik kan er zeker van genieten. En ik weet zeker dat dit me er niet van kan weerhouden om ooit een eigen paard te kopen…

Ten tweede leer ik veel over management. Als je met twintig mensen een ranch moet runnen, heb je een zekere orde wel nodig, zeker als er steeds mensen komen en weer weggaan. Het gaat niet altijd zonder slag of stoot, maar we krijgen uiteindelijk altijd alles gedaan wat gedaan moet worden.
Ik heb geleerd hoe ik me van mijn beste kant kan laten zien bij ‘de baas’, Alice, en hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn harde werk wordt gezien, en beloond. Want hoe meer Alice je mag, hoe vaker je mag rijden en hoe meer verantwoordelijkheid je krijgt en dat is wel iets waar ik voor wil streven. Ik ben nu bijvoorbeeld samen met een andere workawayer in charge of de instructieles die we altijd geven voor we met de gasten op trail gaan en eigenlijk vind ik dit heel leuk om te doen, om mijn kennis over paarden te delen met anderen!

Daarnaast leer ik ook veel over mezelf en het leven, om maar even dramatisch te doen. Ik heb zeker geleerd hoe om te gaan met moeilijke situaties en ik leer om voor mezelf op te komen en een beetje meer egoïstisch te zijn (dat is nogal noodzakelijk als je wilt paardrijden en je heb 17 anderen die dat ook willen…). Ik heb geleerd dat verwachtingen lang niet altijd uitkomen en ik leer steeds beter om me er maar gewoon niks van aan te trekken en maar gewoon vrede te hebben met situaties zoals ze zijn. En ik heb geleerd hoe belangrijk het is om te genieten van alle kleine dingen waar je blij van wordt, en die gebeuren genoeg! Ik heb de Amish gezien, ik ben naar Letchworth National Park geweest, en morgen ga ik naar de Niagara Falls. Ik ontmoet heel veel leuke mensen, we hebben regelmatig gezellige kampvuren en ik maak mooie ritten.
Mijn grootste geniet-moment was een week geleden, toen heb ik mijn eerste trail geleid. Het was een Night-trail, wat betekent dat je pas weg gaat als het donker is. Het was volle maan en de hemel was helemaal helder dus je kon allemaal sterren zien. Iedereen was aan het genieten en niemand zei wat, dus je hoorde niks anders dan krekels, klepperende hoefjes en af en toe en paardenscheetje. Het was heerlijk.

Nog 10 dagen en dan moet ik afscheid nemen van het ranchleven en ga ik op weg naar NYC!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Buffalo

Marije

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 51185

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Cowgirl in Amerika

01 Augustus 2012 - 23 Juni 2013

Uitwisseling Brazilië

Landen bezocht: