Ranchleven tot nu toe - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Marije Spinder - WaarBenJij.nu Ranchleven tot nu toe - Reisverslag uit Dronrijp, Nederland van Marije Spinder - WaarBenJij.nu

Ranchleven tot nu toe

Blijf op de hoogte en volg Marije

18 Juli 2016 | Nederland, Dronrijp

Eindelijk heb ik weer even wifi, eindelijk kan ik iedereen op de hoogte brengen van mijn avonturen hier in Amerika!
Zoals op facebook te lezen was, was de ranch een beetje een teleurstelling en had ik een paar zware eerste dagen. Dit kwam doordat Alice, de eigenares van de ranch, blijkbaar een niet altijd even aardig vrouw was met geldproblemen. Ook waren we met 18 workawayers, in plaats van 5. Hierdoor slaap ik in een oude vieze kamer die tot mijn komst waarschijnlijk nog nooit schoongemaakt was, wordt er letterlijk honger geleden omdat er niet genoeg voedsel is Kortom, en zo zijn er nog meer problemen. Kortom, het is niet altijd makkelijk op de ranch, maar laten we ons focussen op het positieve.

De ranch is een guest ranch, wat betekent dat toeristen een kamer kunnen huren en buitenritten kunnen maken. De paarden die worden gebruikt voor de buitenritten zijn erg lief en braaf. Omdat we met zoveel zijn, is er helaas niet heel kans om te rijden.. Ik heb tot nu toe 3 keer een trail gedaan in de twee weken dat ik hier ben, en daarnaast doe ik veel ranch-klusjes. Bijvoorbeeld paarden voeren, uitmesten, paarden zadelen voor de trails, fences repareren, de barn schilderen, tuig schoonmaken, de barn schoonmaken, de katten voeren, paarden medicijnen geven, hooi in de barn stapelen, en nog veel meer. Helaas kan het leven op de ranch ook gevaren met zich meebrengen (en ben ik nog wel eens een kneus), mijn verwondingen tot nu toe zijn: twee sneeën in mijn vinger, een gekneusde voet, een aantal schaafplekken en een aantal angstaanjagende blauwe plekken en een zere rug...

Alice neemt ons ook af en toe mee op road trip, zo zijn we naar een sculpture park geweest en hebben we de Amish bezocht. Ik vind het fascinerend om te zien hoe Amerika precies zo is als je op televisie ziet! Ook is de omgeving ontzettend mooi, heel heuvelachtig met veel bos.

Het plan was om hier 6 weken te blijven, maar een aantal Franse meiden hebben me uitgenodigd om mee te gaan naar New York City tijdens mijn laatste week hier. Dit aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan! Ik verblijf hier dus nog 3 weken (met erg weinig wifi) en dan ga ik naar NYC!

  • 18 Juli 2016 - 23:08

    Jildau :

    Hee lieve Marije, ik vind je echt een topper dat je zo positief blijft al valt het allemaal wat tegen en Is het totaal anders dan je had verwacht. Ik vind het echt heel moedig dat je ondanks alles toch positief blijft en er maar het beste van maakt. Gelukkig heb je nog wel je humor want ik moest echt best wel lachen om de zin "ik ben nog wel eens een keus". Wat ben je toch ook een brokkenpiloot xD het verbaasd me eerlijk gezegd ook niet zoveel hehehe. Zo te lezen ben je straks echt een dikke bodybuilder als je thuis komt, van al die zware karweien! Alice mag echt wel in haar handjes knijpen met zo'n harde werker, en de paardjes ook. En wat onwijs gaaf dat je de laatste week nog naar NYC gaat! Super goed idee want je bent er nu toch!! :) Jeanette en ik zijn na een slopende reis van 38 uur vanmiddag eindelijk in ons appartementje in Split aangekomen dus je krijgt ook heel veel vieze natte digitale kusjes van Jeanette! We leven met je mee en we hopen echt dat je nog een mooie tijd krijgt daar! Heel veel liefs van ons

  • 27 Juli 2016 - 16:29

    Lucas:

    jammer voor je dat het een beetje stroef begonnen is daar en dat je zoveel moet werken maar gelukkig heb je een vooruitzicht naar NYC. Ik vindt het geweldig hoe jij over de dingen praat en niet bij de pakken neer gaat zitten. Wij hopen dat je toch nog een geweldige paar weken mag meemaken. groetjes van Lucas en Ypie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronrijp

Marije

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 51195

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Cowgirl in Amerika

01 Augustus 2012 - 23 Juni 2013

Uitwisseling Brazilië

Landen bezocht: